Whiskas fra Stryhn
Hvor er ældreplejen på vej hen?
Respekten for hjemme/ældreplejen udfordres alvorligt af helt uværdige episoder. Enkeltpersoner sætte det gode plejepersonales rygte over styr.
Ekstrabladet den 30. januar 208: Hjemmehjælper smurte 'leverpostejmad' til ældre kvinde: 80-årig fik kattemad til frokost.
Hvordan kan en medarbejder servere kattemad for en ældre dame. Der er altså stor forskel på, om der står Whiskas kattemad eller Stryns leverpostej på dåsen.
Et andet sted finder en madudbringe på at mærke dørtelefonerne de steder, hvor maden skal afleveres! Vi er alle på vagt over for mistænkelige afmærkninger, da de kan være et signal ubudne gæste om at aflægge et besøg.
Ekstrabladet 3. februar: Det var i virkeligheden en chauffør, som bragte mad ud til borgerne, der havde sat prikkerne for nemmere at vide, hvor han fremover skulle ringe på for hurtigst muligt at komme ind og aflevere maden.
Jeg går ud fra, at der står navne på madudleveringslisterne og på dørskiltene. Det er ligesom det, de er der for. Derfor skulle det ikke være et problem at finde modtageren af maden.
De to eksempler tyder på, at de pågældende ikke har kunnet læse!
Er det det, vi vil spise vores ældre af med?
Det er kun to tilfælde, der har fundet vej til offentligheden, men to for meget.
Det er dybt uretfærdigt, at den slags episoder kaster en skygge over personalet i plejesektoren, der kærligt og ansvarsfuldt drager omsorg for vores ældre.
Det kræver, at de øverste lag i plejesektoren tager ansvar og viser respekt for de ældre, inden ridserne i lakken
kommer.
Læs her: Ældre dame fik kattemad