top of page

Ferie

30. september 2023

Ja, det lyder underligt, men det er ferie. Vi er pensionister, og har som sådan altid ferie, men i år er det noget helt særligt. Vi har sat vore hus til salg, og er klar til en ny fremtid i Sejs. D et glæder vi os til, men der er mange spekulationer i forbindelse med salg af hus og køb af nyt hus. Heldigvis har vi børn og svigerbørn, der gør alt for at give os ro i tænketanken. Vi prøver nu at lægge alt bag os og håbe, at der sker noget med hussalget. Vi er netop rejst til Palma de Mallorca 29. september og holder ferie på Hotel Horizonte til 26. oktober. Vi får som sædvanligt vores børn og børnebørn m.m. på besøg i uge 42. Dog må vi undvære Tobias og Amalie, der netop har startet deres jordomrejse. Huset er nu lukket af, og klar til åbent hus og gerne købere. Pia er med til Billund, og tager bilen hjem. Hun hjalp os fint med at booke bagagen.

Alt forløb fint, men i Palma lufthavn var der lidt kaos. Måske er Ryanair ikke så populær, selv om de nok har de fleste flyafgange og ankomster i Palme. Vi måtte vente 20 minutter i flyet, da busserne ikke kom. Da de ankom, manglede vi trapperne, så igen ventetid. I lufthavnen ventede vi en halv time på bagagen. Så gik jeg fra bagagebånd 19 til bagagebånd 2 og kontaktede Ryanair. Damen var lidt uforstående, men ville gå med mig den ½ km til bagagebånd 19. Undervejs fik hun en opringning, som ifølge hende ville tage et minut. Jeg korrigerede hende til en ny ½ time. Samtidig kom en anden kunde, som hun straks gik i gang med at hjælpe. Jeg gjorde opmærksom på, at hun faktisk var ved at betjene mig. Nu lød det så pludseligt fra hende, at vi først efter en timer kunne forvente bagagelevering! Da jeg kom tilbage, kørte bagagebåndet så endelig.

Så gik det med vanlig venlig Taxa-betjening til Horizonte. Desværre så jeg, at Oscar, der lejer cykler ud ved Horizonte var lukket.

Selv om vi ikke kendte personalet i receptionen, fik vi en hjertevarm velkomst.

Sidst på eftermiddagen var vi så på værelse 506. Der var ikke mange gæster på Horizonte, og det var blæsende og køligt. Der var heller ikke mange til aftensmaden, men den var anderledes og særdeles lækker. Og igen hjertelige kram fra personalet.

Alt i alt ikke den bedste start på Mallorca.